Handelsbetingelser

Generelle vilkår gældende for alle køb og leveringer af varer på e-Blomst.dk.

e-Blomst.dk drives af Gladsaxe Blomster:

Gladsaxe Blomster

Tobaksvejen 55

2860 Søborg

CVR. Nr: 25100891

Telefon: 39 56 25 01

Email: info@e-blomst.dk

 

Bestillinger

Ved levering i Storkøbenhavn er det muligt at afgive bestilling før kl. 12.00 til levering samme dag. Forsøger du at afgive en bestilling, som ikke kan leveres inden for de nævnte frister, er det ikke muligt at afslutte bestillingen, og du vil blive bedt om at vælge en senere leveringsdato.

Ved levering til begravelse skal tidspunkt på dagen altid oplyses.

  • Bestillinger på bårebuketter, kranse og lignende med bånd skal afgives senest dagen før inden kl. 12.00.
  • Bestillinger uden bånd til begravelse kl. 10.00 eller før skal afgives senest kl. 16.00 dagen før.
  • For levering efter kl. 10.00, skal vi have din bestilling senest 4 timer før begravelsen finder sted.


Hvis modtageren ikke er hjemme
Bestillingen sættes uden for døren, hvis ingen er hjemme og det er forsvarligt. Vi kan dog ikke erstatte evt. bortkomne bestillinger. Hvis det vurderes at temperaturen er for høj til at sætte chokoladen uden for døren, tages den med tilbage til butikken, og der sendes en sms/mail, hvor modtageren anmodes om at afhente chokoladen snarest muligt i butikken. Forekommer der meget høje dagstemperaturer og manglende skyggeforhold, eller lave dagstemperaturer, sættes hverken blomster, vin eller chokolade uden for døren. Ligeledes kan der forekomme situationer, hvor vi ikke sætter bestillingen udenfor døren, hvis vi vurderer at det ikke er forsvarligt at efterlade bestillingen. Hele bestillingen tages med tilbage til butikken, og der sendes en mail/sms, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken.

Er bestillingen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, tages bestillingen med tilbage til butikken. Er det ikke muligt at send en sms/msil (primært pga. af aflåste hoveddøre til trappeopgange) forsøges modtageren kontaktet pr. telefon - hvis du har i din bestilling oplyst modtagerens telefonnummer.

Vi tager ordren med hjem, hvis der ikke er nogen hjemme. Vi afleverer sender en sms/mail, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken. På den måde undgås eventuelle bortkomne bestillinger. Har kunden ønsket at modtage bekræftelse sendes den umiddelbart, når levering har fundet sted.

For alle bestillinger

Ved ekstreme vejrsituationer som snestorm og isslag og ved andre force majeure lignende situationer (herunder andre tilfælde af ekstremt vejrlig, krig, strejke mv.) kan der forekomme uregelmæssigheder i leveringerne, og din bestilling vil blive leveret ved førstkommende lejlighed.

Levering på bestemte tidspunkter af dagen kan ikke loves, men vi gør selvfølgelig alt hvad vi kan, for at opfylde dine ønsker. Normalt leverer vi din blomster- eller vinhilsen inden for almindelig butiks-åbningstid. Alle leveringer til firmaadresser forsøges leveret inden kl. 16.00. Til ikke brofaste øer kan det forekomme at vi ikke leverer personligt og må bede modtageren om selv at afhente bestillingen ved færgelejet.

Levering af ordrer til hospitaler, hoteller, firmaadresser, ankommende eller afsejlende skibe kan ikke garanteres, da det ikke altid er muligt at levere til modtageren personligt. Vi gør opmærksom på, at kunden i forvejen må acceptere at betale for en ordre, der måske ikke når frem til modtageren.

Alle priser og gebyrer er inkl. moms.


Bemærk

Ved kortbetaling hæves beløbet på leveringsdatoen.

e-BLOMST.dk garanterer, at en blomsterhilsen leveret gennem e-BLOMST.dk er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte. Eventuelle reklamationer skal rettes til:

Gladsaxe Blomster Tobaksvejen 55 st. tv. 2860 Søborg. E-mail: info@e-BLOMST.dk. En sådan reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed. Ifølge Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 1 jf. § 7, stk. 2, nr. 1, er der ikke fortrydelsesret på køb af varer til husholdningens løbende forbrug, herunder vin, chokolade, specialiteter og blomster.

Alle kunder modtager ved internetkøb en bekræftelse både på skærmen og via e-mail på, at ordren er modtaget. Betingelser for levering gælder som beskrevet ovenfor. Alle kontrakter indgås på dansk.

Persondatapolitik

Når du bestiller en blomster- eller vinhilsen, registreres de oplysninger, du selv har afgivet (modtager/afsender navn og adresse, korttekst, din e-mail adresse og hvilke varer du ønsker leveret). e-BLOMST.dk anvender logstatistik med det formål at sikre at websitet er så brugervenligt som muligt, samt at se hvilke varer der er de mest besøgte.

Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger. e-BLOMSTs website kræver, at cookies er slået til i din browser, men vi gemmer ingen personlige oplysninger i cookies på din maskine.




Cookies

Når du besøger e-Blomst.dk, lagres der cookies på din computer. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personfølsomme oplysninger gemt i vores cookies. Ved at benytte e-Blomst.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ansvarsfraskrivelse

e-Blomst.dk påtager sig ikke ansvar for tab, der måtte opstå som følge af manglende eller forsinket levering, tekniske fejl, problemer med opkobling til internettet, behandling af data i forbindelse med betaling, eller tab, påført på anden måde, ligesom e-Blomst.dk fraskriver sig ethvert ansvar for tab forårsaget af.

e-Blomst.dk er ikke ansvarlig for fejl, eller mangler, ved købte produkter, herunder fejl i data m.v., medmindre det kan påvises, at fejlen kan tilregnes e-Blomst.dk som forsætlig eller uagtsom. e-Blomst.dk kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for tabt fortjeneste, driftstab eller andre indirekte tab.

Købelovens ufravigelige mangelsregler finder anvendelse ved forbrugerkøb, der er omfattet af købeloven.

Betaling

Det fremgår af betalingsvinduet, hvilke kreditkort der accepteres. Betaling med betalingskort kan være pålagt betalingsgebyr.

e-Blomst.dk trækker først pengene fra din konto efter levering af hver. Der bliver sendt en faktura efter hvert træk.

Hvis en betaling ikke kan gennemføres, f.eks. hvis betalingskortet er udløbet, vil du få mulighed for at ændre kortoplysningerne. Denne information krypteres på betalingssiderne hos bambora, som er certificeret af Visa og MasterCard. e-Blomst.dk lagrer ikke følsomme kortoplysninger.

Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.